Cześć! Ja jestem Gustaw, czytasz właśnie bloga, którego prowadzę. Znajdziesz na nim m.in. moje przemyślenia, doświadczenia, artykuły, recenzje oraz informacje dotyczące szeroko pojętego: rozwoju osobistego, coachingu, NLP, psychologii sukcesu, motywacji oraz inne ciekawe rzeczy przydatne dla Ciebie.

Jeżeli mnie znasz to zapewne znasz tylko jedną lub kilka wersji mnie, które uzależnione są od kontekstu (sytuacji) i czasu. Opinia o mnie jest Twoją opinią uzależnioną właśnie od tych sytuacji.
                       Jak myślisz ile jest takich wersji mnie...? Nieskończenie wiele - więc wybierz taką, która jest najlepsza dla Ciebie.                        Jeżeli takiej nie znasz, to rzucam Ci wyzwanie: "Poznaj mnie na tyle, aż znajdziesz wersję, która Ci się spodoba"
                       Więcej informacji o mnie znajdziesz klikając na linki O mnie, Doświadczenie

Czerwony Szlak – BLOG

"Wszystko zaczyna się od wizji i celu, reszta to przygoda i komentarz"

prysznicZastanawiasz się lub szukasz skutecznych sposobów na zahartowanie swojego organizmu?
Chciałbyś uniknąć przeziębień i infekcji?
Chciałbyś mieć więcej energii w jesienne wieczory/poranki?

Ostatnio ja sam zacząłem stosować metodę poleconą mi przez kilka osób, które przy systematyczny jej stosowaniu unikają przeziębień i infekcji już kilka lat.

Z artykułu dowiesz się…
1. Jak hartować swój organizm, aby być odpornym na jesienno-wiosenne przeziębienia i ifekcje
2. Jak mieć więcej energii w jesienne dni

Każdy zdrowy człowiek powinien dbać o swoje zdrowie i układ odpornościowy i pamiętać, że lepszym jest zapobieganie niż leczenie! Polecam więc kilka poniższych bardzo prostych, ale jakże przyjemnych i co ważniejsze dobroczynnych dla naszego organizmu sposobów.
Szczególnie polecam poniżej opisane hartowanie, które jest szybkie i skuteczne, a dodatkowo nie trzeba przeznaczać na to dodatkowego czasu.
Pamiętać należy, że hartowaniu poddajemy organizm gdy jesteśmy zdrowi, gdy już jesteś chory najpierw wylecz chorobę, a dopiero później stosuj hartowanie.

HARTOWANIE ZIMNĄ WODĄ

Zapewne na samą myśl o tym dostajesz „gęsiej skórki” jednak zapewniam Cię osobiście, że nieprzyjemne uczucie związane z polewaniem zimną wodą minie po kilku pierwszych razach.
Po zakończeniu porannej lub wieczornej higieny lub celowo w wannie lub pod prysznicem zastosuj naprzemienne natryski ciepła i zimną wodą.
Osoby z chorobami układu krążenia lub serca powinny stopniowo stosować ten zabieg, a najlepiej zapytać wcześniej swojego lekarza o brak przeciwwskazań. Zamiast natrysku, można stosować obmywanie ciała zimną wodą połączone z masażem szorstką gąbką.
Po takim hartowaniu rozgrzej organizm wycierając się energicznie szorstkim ręcznikiem i na przykład zrób kilka przysiadów, skłonów lub pajacyków.

Zalety z planowego i regularnego hartownia organizmu zimną wodą:

  • Uodpornienie przeciw przeziębieniom i infekcjom
  • Poprawa wygląd i kolor skóry
  • Pobudzenie pracy serca
  • Poprawa krążenia i ukrwienie tkanek (w tym brak uczucie zimnych dłoni i stóp)
  • Pozytywny wpływ na przemianę materii
  • A nawet (jak wyszukałem w Internecie) przystosowanie psychiczne, uodpornienie się na niewygody i trudy oraz kształtowanie się typu człowieka pogodnego o zrównoważonym układzie nerwowym

Wskazówki praktyczne:
1. Zaczynaj polewanie zimną wodą od stóp i przesuwaj się w górę do pasa (omiń bezpośrednim polewaniem narządy płciowe i pęcherz moczowy) następnie polej jedną rękę zaczynając od prawej dłoni później drugą. Na koniec polej plecy i klatkę piersiową. (Nie polewaj zimna wodą głowy). Jeżeli chcesz przemyj dłońmi twarz.
Taki schemat powtórz 3-4 razy zimną wodą.
2. Każde polewanie ciepłą/zimną wodą powinno trwać około 30 sekund.
3. Wykonaj około 5 takich naprzemiennych natrysków (tzn. zimna, ciepła, zimna, ciepła, zimna).
4. Jeżeli chcesz, aby nie było Ci zimno po wyjściu z pod prysznica, zakończ polewanie zimną wodą.

GWARANTUJĘ, że spod prysznica wyskoczysz pełen/a ENERGII :-) i będzie Ci gorąco!

Inne metody wzmacniania odporności

Ruch na świeżym powietrzu
Ruchu na świeżym powietrzu nigdy za dużo, dlatego warto codziennie zdobyć się na mały spacer lub energicznie maszerować, np. w drodze do lub z pracy.
Oprócz tego uprawnianie sportów na świeżym powietrzu takich jak Bieganie, Łyżwy, Narty, Sanki na pewno poprawią odporność i kondycję.
Ważne by robić to systematycznie, a nie raz i maksymalnie.

Spacer po rosie, śniegu
Porankiem jeżeli posiadasz przydomowy ogród lub kawałek trawnika, może zafundować sobie spacer boso po rosie, pobudzający krążenie krwi. Powinien być to szybki spacer lub bieg, w ten sposób dotlenisz organizm i zapewnisz sobie energię na cały dzień. Następnie powinniśmy spłukać stopy ciepłą wodą i założyć ciepłe skarpety.

Sauna
Poprawna wizyta w saunie sprowadza się do rozgrzania organizmu i schłodzenia go zimną wodą, więc efekt osiągamy taki sam jak w hartowaniu naprzemiennym prysznicem.

Wysypiaj się i odpocznij
Podobno 8 godzin snu dla dorosłego człowieka to minimum. Zgadzam się, że dobrze jest się wysypiać. Ja jedna śpię po 6-7 godzin i też jestem zdrowy :)

Zmodyfikuj swoją dietę
O tym, że warto odżywiać się zdrowo nikogo chyba nie trzeba przekonywać. Warto wprowadzić do swojej diety zioła zamiast tylko soli i pieprzu, jak również szczególnie na jesień czosnek. Jeżeli ktoś nie znosi zapachu można kupić w aptece w kapsułkach, jednak ja osobiście wolę ten naturalny.


Zachęcam do stosowania, hartowania zimnym prysznicem.
Jak zdobędziesz się na odwagę napisz w komentarzu jak Ci poszło i jakie masz wrażenia i odczucia.
(Na początek  można zmniejszyć czas i sekwencje do ciepła – zimna – ciepła – zimna)

Jeżeli natomiast dopada Cię zimowa nuda przeczytaj artykuł
„21+1 Pomysłów na Zimową NUDĘ!”

VN:F [1.9.1_1087]
Ocena: 5.0/5 (7 głosów)
Hartowanie organizmu (2w1 Zdrowie i Energia), 5.0 out of 5 based on 7 ratings
Tags:

Podobne artykuły:

  1. Grzesiek Napisał/a,

    zimne prysnice jak najbardziej :) , proponuję również przyjemne kompiele na otwartych akwenat tzn. morsowanie z klubem Rzeszowskim “Sopelek” – dla chętnych udzielę więcej informacji. Pozdrawiam

  2. Maciej Napisał/a,

    Super pomysl po wyjsciu z prysznica czuje sie jak nowo narodzony,bardzo zesko i przyjemnie.Polecam c calego serca

Dodaj Komentarz

Theme Distributed by Rock Kitty and Wordpress Themes