Cześć! Ja jestem Gustaw, czytasz właśnie bloga, którego prowadzę. Znajdziesz na nim m.in. moje przemyślenia, doświadczenia, artykuły, recenzje oraz informacje dotyczące szeroko pojętego: rozwoju osobistego, coachingu, NLP, psychologii sukcesu, motywacji oraz inne ciekawe rzeczy przydatne dla Ciebie.

Jeżeli mnie znasz to zapewne znasz tylko jedną lub kilka wersji mnie, które uzależnione są od kontekstu (sytuacji) i czasu. Opinia o mnie jest Twoją opinią uzależnioną właśnie od tych sytuacji.
                       Jak myślisz ile jest takich wersji mnie...? Nieskończenie wiele - więc wybierz taką, która jest najlepsza dla Ciebie.                        Jeżeli takiej nie znasz, to rzucam Ci wyzwanie: "Poznaj mnie na tyle, aż znajdziesz wersję, która Ci się spodoba"
                       Więcej informacji o mnie znajdziesz klikając na linki O mnie, Doświadczenie

Czerwony Szlak – BLOG

"Wszystko zaczyna się od wizji i celu, reszta to przygoda i komentarz"

Sierpień 15, 2010

Rozwojowa BOMBA nie tylko…

sadzonkaRozwojowa BOMBA nie tylko dla dzieci i zabieganych rodziców!

       PAMIĘTASZ jeszcze jak żmudnie, mozolnie, długo i nieefektywnie uczyłeś się lub uczyli Cię w szkole języków obcych? Pamiętasz te czytanki, słówka do zakucia i zdania gramatyczne do wypełnienia?
Pamiętasz jak uczyłeś się czytać, jako małe dziecko z niechęcią dukając sylaba po sylabie?

Chciałbym abyś WIEDZIAŁ, że są o wiele PROSTSZE, SKUTECZNIEJSZE i co najważniejsze PRZYJEMNIEJSZE metody nauki języków i czytania.

W tym artykule przedstawię jedynie ich zarys i zaprezentuję niesamowicie skuteczne narzędzie do nauki języka angielskiego.

Z artykułu dowiesz się…
1. Jak można w sposób naturalny poprzez zabawę uczyć dzieci czytania!
2. Jak ŁATWO i SKUTECZNIE dzieci mogą nauczyć się języka angielskiego i czytania, bez pomocy rodziców i nauczycieli!
3. Jak się uczymy i jakie techniki nauki języków obcych są o wiele skuteczniejsze od tych którymi uczą w szkołach!

       Pierwsze pięć lat życia dziecka, to najbardziej produktywny, chłonny i pełen zabawy czas w jego życiu, który zdarza się raz i nigdy już nie wraca. Wielu rodziców podświadomie zdaje sobie z tego sprawę i widzi, jaki potencjał drzemie w jego dziecku. Jednak nie zawsze rodzice wiedzą jak ten potencjał kształtować.

1. Naturalny sposób uczenia dzieci czytania


Jak myślisz czy możliwe jest, aby 1-roczne dziecko umiało czytać?
Masz rację ucząc go technikami, jakimi uczą w szkołach to NIEMOŻLIWE!!! ale…

…Nauka czytania dla małych dzieci jest naturalna tak samo jak uczenie ich chodzenia i mówienia i nie powinna być “odkładana” do okresu szkolnego, kiedy to dziecko ma już 6-7 lat.
Czy wyobrażasz sobie, aby na przykład mówić przy dziecku szeptem do 2 roku życia, bo jest zbyt małe by poprawnie mówić?
To absurdalne, bo każdy przecież wie, że gdybyśmy do nich nie mówili głośno, wyraźnie i często ze specyficzną intonacją nie moglibyśmy później swobodnie rozmawiać z 2-3 latkiem.
Używana od lat metoda, której autorem jest Glenn Doman pozwala w prosty sposób poprzez zabawę kilka razy dziennie nauczyć małe (już jednoroczne) dziecko czytać całe słowa i zdania bez wysiłku i konieczności żmudnego dukania sylaba po sylabie.
To bardzo ważne, dziecko uczy się znaczenia i rozumienia od razu całych wyrazów.
Nie zostawiaj nauki czytania przypadkowi lub szkole.

W internecie znajdziesz zarówno opisy tej metody w języku polskim, jak również książkę autora tej metody. (Szukaj pod hasłem Glenn Doman jak nauczyć małe dziecko czytać)


Zobacz jak 16 miesięczne dziecko potrafi czytać i jaką ma z tego przyjemność
YouTube Preview Image

2. Little Reader Learning System

       Czy zastanawiałeś się czy istnieje ŁATWY i SKUTECZNY sposób nauki dzieci języka angielskiego i czytania, bez pomocy rodziców i nauczycieli?

Jest tylko jeden tak skuteczny program, który multisensorycznie (czyli angażując wszystkie zmysły równocześnie) i w sposób łatwy pozwala uczyć dzieci anglojęzyczne czytania od najmłodszych lat.
My Polacy mamy jeszcze lepszą okazję, gdyż dzieci polskojęzyczne mogą nauczyć się za pomocą tego programu języka angielskiego.
Program ten w procesie nauki spójnie angażuje zarówno prawą (odpowiedzialną za: wyobraźnię, wizualizację, kolory, muzykę, rytm) jak i lewą (odpowiedzialną za: liczenie, pisanie, logikę) półkulę mózgową, a to dzięki stałemu angażowaniu wielu zmysłów jak przy nauce języka w sposób naturalny.

Przykład:
Program wyświetla słowo „clap
Zmysł Wzroku –dziecko widzi wyraz „clap”
Zmysł Słuchu –dziecko słyszy wymowę słowa „klap”
Kinestetyka –dziecko widzi obrazek lub animację klaszczącej dziewczynki i wykonuje tą samą czynność
(Podczas animacji dziecko po raz kolejny słyszy wymowę wyrazu oraz widzi czynność/rzecz)


Program „Little Reader” składa się z dwóch semestrów nauki (wystarczające na rok nauki) które składają się z:

  • 181 kategorii słów np: Owoce, Natura, Kolory itp.
  • 3.000 słów
  • 3.000 obrazków
  • 5.537 plików wymowy
  • 1.115 zdjęć, audio, efektów dźwiękowych
  • 462 wideoklipów
  • Dodatkowo możesz za darmo pobierać dodatkowe lekcje

Nauka z programem “Little Reader Learning System” przebiega następująco:

  • 5 dni w tygodniu
  • 2 lekcje dziennie
  • 3-5 minut -tyle trwa każda lekcja (rozumiana i odbierana przez dziecko, jako zabawa)

Jedyne, co TY (rodzic/opiekun) musisz zrobić to kliknąć PLAY w programie na komputerze/laptopie. (Podczas lekcji warto być jednak przy dziecku, aby nagradzać go pochwałami, zachęcać przez co dodatkowo wzmacnia się wieź dziecko-rodzic.)

Oglądnij możliwości i sposób nauki z system “Little Reader Learning System”, a Twoje dziecko zapomni co to nuda!
YouTube Preview Image

Jeżeli poświęcasz mało czasu swojemu dziecku, rób to z jak największą korzyścią dla niego.
10 minut dziennie znajdzie nawet najbardziej zabiegany rodzic.


Na pewno w głowie pojawiło Ci się pytanie ciekawe ile to kosztuje?
Dzień nauki wliczając poniższy kupon rabatowy kosztuje ~1 zł i 50 groszy!


!!! DAJ DZIECKU SZANSĘ, JAKIEJ TY NIGDY NIE MIAŁEŚ !!!

JEŻELI…

  • … nie jesteś zainteresowany opowiedz o tym artykule, metodzie i programie swoim znajomym. Szkoda, aby ich dzieci nużąco i mozolnie uczyły się języka angielskiego starymi metodami.
    A MOŻE MÓGŁBYŚ zrobić komuś prezent?
  • … jeszcze się wahasz pobierz bezpłatną 14-dniową wersję programu i sprawdź, co potrafi i czy podoba się dziecku
  • … jesteś zdecydowany na naukę języka angielskiego dziecka programem Little Reader skorzystaj z poniższego linku lub kodu promocyjnego, aby otrzymać 10% zniżki na program oraz zdobyć dodatkowe punkty lojalnościowe!


SPECJALNA OFERTA (Ważna TYLKO do 30.09.2010)
Skorzystaj z KODU BKAFF35845 lub kliknij w ten LINK, aby otrzymać:

  • 10 % zniżki
  • 500 punktów lojalnościowych za zarejestrowanie się na portalu BrillKids
  • 2000 punktów lojalnościowych za pierwszy dokonany zakup w sklepie online

Informacje:
-Punkty lojalnościowe możesz wymieniać na produkty
-Kod rabatowy wpisz w odpowiednie pole w formularzu zakupu
-Jeżeli klikniesz link kod zniżkowy zostanie użyty automatycznie w formularzu zakupu

Polecam wersję programu Little Reader BASIC, która jest najtańsza i nie wymaga dostawy przesyłki, gdyż program komputerowy zawierający dwa semestry nauki pobierzesz przez Internet.


Do zakupu wystarczy posiadanie konta PayPal, jeżeli jednak nie wiesz jak dokonać zakupu i zapłacić za program lub nie wiesz jak wykorzystać kod zniżkowy napisz do mnie pomogę Ci. To jest naprawdę proste.

3. Skuteczne techniki nauki języków obcych


       Zapewne bez problemu przypomniałeś sobie sytuacje z Twojego życia nauki jakiegoś języka obcego, o które prosiłem Cię na początku artykułu.

Zdaj sobie sprawę, że musiałeś w sposób nienaturalny i czasochłonny nauczyć swój mózg, że np.: słowo w j. angielskim APPLE oznacza to samo, co do tej pory znałeś pod etykietką JABŁKO.
Czy zastanawiałeś się, dlaczego nie stanowi dla Ciebie problemu powiązanie widzianego słowa JABŁKO lub usłyszanego dźwięku JABŁKO z obrazkiem jabłka w głowie, a nauka dodatkowej nazwy/etykietki tego samego przedmiotu sprawiała Ci tyle problemów?
Zdaj sobie świadomie sprawę, że w swojej głowie widzisz na ułamek sekundy obraz jabłka czytając słowo JABŁKO. (Jakiego koloru wyobraziłeś sobie jabłko czerwone, zielone, czerwono-żółte, a może nawet wyobraziłeś sobie jak go gryziesz i jakie jest soczyste?)
Nie wierzysz? To sprawdźmy znowu NIEBIESKI SŁOŃ, czy pojawił Ci się w głowie obraz niebieskiego słonia?!

Człowiek odbiera świat poprzez pięć zmysłów: wzrok (Video); słuch (Audio); węch, smak, dotyk (te trzy zmysły nazywane są łącznie Kinestetyką)

Nazwy (słowa) opisujące rzeczy, przedmioty, czynności powiązane są w Twojej głowie z obrazem (Video), dźwiękiem (Audio) i kinestetyką (Kinesthetic).
Każdy patrząc na np.: „jabłko” widzi to samo i wie, co to jest (pod warunkiem oczywiście, że wcześniej widzieli już taki przedmiot/rzecz), ale w każdym z języków słowo opisujące ten przedmiot/rzecz/czynność ma inną reprezentację wizualną (jako słowo) i audio (jego wymowę).

Powiązanie obrazu z audio powoduje, że uczymy się języka i słysząc dany wzorzec audio (brzmienia słowa) pojawia się nam obraz w głowie i wiemy, co to jest.
Czasami np.: wiesz, że słyszałeś gdzieś dane słowo, ale nie pamiętasz, co ono oznacza dlatego, że masz połączenie audio z kinestetyką, ale brakuje powiązania z obrazem.

W szkole ucząc języka pokazują jedynie słowo/a w dwóch słupkach (w jednym oryginał w drugim tłumaczenie) np.: DOG i każą Ci zapamiętać „zakuć”, że oznacza to PIES, jeżeli będziesz miał szczęście to w książce będzie obrazek, co niektórych słówek. Ucząc się w taki sposób zapamiętujesz słowo małą ilością zmysłów, przez co zapamiętanie jest nieskuteczne i szybko zapominasz.

Ucząc się naturalnie, jako małe dziecko widzisz w rzeczywistości obiekt, którego nigdy wcześniej nie widziałeś np.: (GRUSZKA) (tworzysz wzorzec Video) dotykasz go, wąchasz, wkładasz do buzi (zapamiętujesz Kinestetycznie) i pytasz „A cio to?” wtedy Twoja mama lub tata mówią Ci „To jest GRUSZKA” (dostajesz wzorzec Audio), czyli daną rzecz poznajesz przez wszystkie zmysły.

Następnym razem, gdy zobaczysz ten owoc wywoła on z Twojej głowy wzorzec Video, Kinestetykę i Audio i powiesz „O gruśka” J (Nawet tak drobne zniekształcenia wzorców szybko się wyprostują, utrwalą i zgeneralizują)

Słuchanie
Potrzebujesz bodziec audio połączony z reprezentacją wizualną w Twojej głowie.
np: Słyszysz słowo “Kot” i w głowie masz obraz kota (Każdy inaczej może sobie tego kota oczywiście wyobrażać).
Możesz czuć również emocje, jakie bodziec wizualny Ci przypomina np. przypominasz sobie jak podrapał Cię kot.

Mówienie
Najpierw należy wiedzieć, co chce się powiedzieć (Po co?).
Po drugie należy mieć chęć do mówienia i PEWNOŚĆ SIEBIE.
Potrzebny jest wzorzec audio (wymowa wyrazu) i trzeba posiadać orientację na temat kontekstu (użycie wyrazu w kontekście “Po co”).
Patrzeć na reakcję (feedback) czy wyraz został zrozumiany.

Czytanie
Możesz wiedzieć, co oznacza wyraz bez znajomości jego wymowy.
Do czytania potrzebne jest powiązanie (liter) słów z obrazami np: (Czytając słowo “Dom” automatycznie wyobrażasz sobie dom)

Gramatyka
Służy tylko i wyłącznie do przedstawienia/umieszczenia rzeczy w czasie.
Jeżeli nie umiesz określić gramatyki posłuż się rękami do jej pokazania.
Poznawanie na samym początku gramatyki jest bezsensowne. Ważniejsze jest używanie gramatyki automatycznie, gdy mówisz i czytasz. Małe dzieci bez znajomości gramatyki potrafią mówić, słuchać i czytać. Gramatyka ma dopiero znaczenie, gdy zaczynasz pisać.

Pisanie
Musisz najpierw wiedzieć, co chcesz napisać i mieć cel po co.
Następnie musisz odszukać wzorzec wizualny wyrazu i przelać go na kartkę, monitor literka po literce.

Oczywiście na początku wszystko wymaga świadomości (Pamiętasz z jaką starannością czytałeś po raz pierwszy słowo MA-MA lub pisałeś ALA), później robisz to już nieświadomie.

Najlepsze wyniki daje zapamiętywanie z zaangażowaniem jak największej ilości zmysłów włącznie z  kinestetyką, krótko mówiąc robisz/dotykasz to czego chcesz się nauczyć.
Jeżeli zapamiętujesz z użyciem kinestetyki będzie to Twoje do końca życia.


Zapamiętaj!
“Wiedza + Zastosowanie (praktyczne) = Doświadczenie i zapamiętanie” (tego nie uczą w szkołach)
Sama wiedza to tylko zakucie na pamięć i to właśnie w większości uczą w szkołach.

Obecnie najskuteczniejszą metodą nauki słówek w obcym języku dla dorosłych to nauka przez Asocjacje, możliwe, że opiszę tą metodę innym razem.

Gdy używasz już jakiegoś słownika angielsko-polskiego to polecam słownik http://diki.pl w którym znajdziesz tłumaczenie szukanego słowa, obrazki (reprezentację video) oraz wymowę (reprezentację audio).

VN:F [1.9.1_1087]
Ocena: 4.2/5 (5 głosów)
Rozwojowa BOMBA nie tylko..., 4.2 out of 5 based on 5 ratings

Podobne artykuły:

  1. Ania Napisał/a,

    Program Little Reader kupilam (szkoda ze nie bylo wtedy znizek) w tamtym roku (dowiedzialam sie od znajomych) i uzywam go do nauki angielskiego mojej 3 letniej coreczki. Madzia bardzo lubi uczyc sie tym programem i faktycznie latwo zapamietuje slowka i je powtarza.
    Jest jeszcze dodatkowa zaleta sama tez nauczylam sie wiecej slowek mimochodem siedzac z Madzia podczas nauki :)

Dodaj Komentarz

Theme Distributed by Rock Kitty and Wordpress Themes