Cześć! Ja jestem Gustaw, czytasz właśnie bloga, którego prowadzę. Znajdziesz na nim m.in. moje przemyślenia, doświadczenia, artykuły, recenzje oraz informacje dotyczące szeroko pojętego: rozwoju osobistego, coachingu, NLP, psychologii sukcesu, motywacji oraz inne ciekawe rzeczy przydatne dla Ciebie.

Jeżeli mnie znasz to zapewne znasz tylko jedną lub kilka wersji mnie, które uzależnione są od kontekstu (sytuacji) i czasu. Opinia o mnie jest Twoją opinią uzależnioną właśnie od tych sytuacji.
                       Jak myślisz ile jest takich wersji mnie...? Nieskończenie wiele - więc wybierz taką, która jest najlepsza dla Ciebie.                        Jeżeli takiej nie znasz, to rzucam Ci wyzwanie: "Poznaj mnie na tyle, aż znajdziesz wersję, która Ci się spodoba"
                       Więcej informacji o mnie znajdziesz klikając na linki O mnie, Doświadczenie

Czerwony Szlak – BLOG

"Wszystko zaczyna się od wizji i celu, reszta to przygoda i komentarz"

Lipiec 23, 2010

Dwa dni w jednym

poduszkaChciałbyś mieć dwa dni w jednym?
Jest na to sposób, przynajmniej na poziomie umysłu i regeneracji organizmu.
Nie raz pewnie “uciąłeś” sobie drzemkę, czasem czułeś się po nie lepiej, a czasem gorzej.

  • Poniżej przedstawiam kilka prostych kroków, abyś zawsze czuł się super zregenerowanym po drzemce.
  • Dowiesz się również jakie korzyści dowiedzione naukowo przynosi drzemka.


„Nie myśl, że wykonasz mniej pracy śpiąc w ciągu dnia.
To głupi pogląd ludzi bez wyobraźni.
Będziesz mógł dokonać więcej. Masz dwa dni w jednym.”
– Winston Churchill

KORZYŚCI Z DRZEMKI:

  • Poprawia pamięć i zapamiętywanie (Źródło “Current Biology” 20(9))
  • Odświeża umysł (Drzemka porządkuje umysł: czyści bezużytecznie nagromadzone informacje, a koduje te najważniejsze (fakty, zdarzenia, nazwiska) w pamięci długotrwałej. Działa jak restart w przypadku komputera)
  • Zmniejsza ryzyko zawału, udaru, czy zachorowania na cukrzycę
  • Jako środek zastępczy dla napojów energetycznych i kawy
  • Redukuje stres
  • Zwiększa produktywność (Niektóre firmy wręcz nakazują osobom zarządzającym krótki sen w czasie pracy, aby zwiększyć ich wydajność)
  • Zwiększa motywację do działania
  • Zwiększa kreatywność
  • Poprawia nastrój
  • A Co najważniejsze redukuje uczucie senności i relaksuje

7 KROKÓW SKUTECZNEJ DRZEMKI


Aby wypracować idealny czas drzemki popraktykuj przez kilka dni. Najlepiej jeżeli na drzemkę będziesz kładł się o tych samych porach i przeznaczał na nią 20-30 minut czasu (5 minut zapewne upłynie zanim zaśniesz).
Gdy z czasem nauczysz się zasypiać natychmiast skróć czas licząc od położenia się do 15-20 minut.

1. Zapewnij sobie nieprzerwany spokój i ciszę. (Wyłącz lub wycisz całkowicie telefon komórkowy)
2. Nastaw budzik , aby zadzwonił za 20-30 minut.
3. Zaprzestań myślenia:

  • Co będziesz robił gdy wstaniesz
  • Ile to jeszcze spraw masz do załatwienia (Pamiętaj wypoczęty będziesz działał sprawniej)
  • Jak to szybko ten czas płynie

4. Odpręż się! – Połóż się i zrelaksuj całe ciało.
(Ja najszybciej zasypiam i relaksuję się leżąc na brzuchy. Znajdź najwygodniejszą pozycję dla Ciebie)
Możesz użyć jednej z poniższych wizualizacji lub po prostu pozwolić myślom swobodnie przypływać i odpływać, jednak nie zatrzymuj się na żądnej z nich.

  • Wyobraź sobie, że leżysz na kocu na łące, czujesz przyjemną nierówność trawy, oraz lekki zapach kwiatów. Słyszysz cichy szczebiot ptaków oraz lekki szum traw. Patrzysz się w niebo i widzisz jak leniwie i jednostajnie płyną na nim białe obłoki.
  • Wyobraź sobie, że leżysz na ciepłej piaszczystej plaży, dłońmi czujesz ciepły, suchy piasek, a na twarzy przyjemny ciepły powiew wiatru. Słyszysz łagodny, jednostajny szum fal które przypływają i odpływają w rytm Twojego oddechu. Oczy masz zamknięte i czujesz na nich ciepło słońca.

5. Nawet jeśli nie uśniesz i nie stracisz kontaktu z rzeczywistością, leż spokojnie cały czas przeznaczony na drzemkę.
6. Gdy zadzwoni budzik (Czasem może Ci się wydawać, że leżałeś tylko minutę, a czasem że upłynęło sporo czasu) wyłącz go i usiądź powoli (ale od razu) na łóżku. Jeżeli dasz sobie jeszcze „5 minut” z dużym prawdopodobieństwem uśniesz na dłużej.
7. Po kilku minutach siedzenia wstań i zacznij swoją nową, świeżą część dnia z pełną energią i czystym umysłem.
Po około 15 minutach od wstania zastanów się jak się czujesz i wypraktykuj swoją najodpowiedniejszą długość drzemki.

  • Jeżeli czujesz się rześko, i masz świeży umysł oznacza to że Twoja drzemka była idealna
  • Jeżeli czujesz się strasznie rozespany, i po około pół godziny od drzemki nadal ruszasz się jak mucha w smole, oznacza to, że Twój czas drzemki był za długi. Skróć następnym razem czas drzemki o około 5 minut.
  • Jeżeli nie udało Ci się w ogóle zasnąć, lub nadal czujesz zmęczenie i mętlik w głowie, oznacza to że Twoja drzemka była za krótka. Wydłuż następnym razem czas drzemki o około 5 minut.

ZAPAMIĘTAJ!

Nieważne jak skuteczna jest drzemka i kto ją stosował (a stosowali ją m.in. A. Einstein, Da Vinci, T. Edison, Napoleon) dopóki Ty jej nie będziesz doświadczał nie poznasz jak naprawdę jest skuteczna.

RADA DLA ZABIEGANYCH!

Jeżeli nie masz czasu stosuj MIKRO-DRZEMKI (2 – 5 minut) na pewno doświadczyłeś lub słyszałeś jak ktoś mówił “sen przeleciał mi przez oczy”. Mikro drzemki skutecznie usuwają poczucie senności.

Tak więc jeżeli masz teraz czas to idź się zdrzemnij, a po drzemce napisz komentarz jak Ci poszło i jak się czujesz :-) ?

7 kroków skutecznej drzemki

Aby wypracować idealny czas drzemki popraktykuj przez kilka dni. Najlepiej jeżeli na drzemkę będziesz kładł się o tych samych porach i przeznaczał na nią 20-30 minut czasu (5 minut zapewne upłynie zanim zaśniesz).

Gdy z czasem nauczysz się zasypiać natychmiast skróć czas licząc od położenia się do 15-20 minut.

1. Zapewnij sobie nieprzerwany spokój i ciszę. (Wyłącz lub wycisz całkowicie telefon komórkowy)

2. Nastaw budzik , aby zadzwonił za 20-30 minut.

3. Zaprzestań myślenia:

- Co będziesz robił gdy wstaniesz

- Ile to jeszcze spraw masz do załatwienia (Pamiętaj wypoczęty będziesz działał sprawniej)

- Jak to szybko ten czas płynie

4. Odpręż się! – Połóż się i zrelaksuj całe ciało.

(Ja najszybciej zasypiam i relaksuję się leżąc na brzuchy. Znajdź najwygodniejszą pozycję dla Ciebie)

Możesz użyć jednej z poniższych wizualizacji np.:

Wyobraź sobie, że leżysz na kocu łące, czujesz przyjemną nierówność trawy, oraz lekki zapach kwiatów. Słyszysz cichy szczebiot ptaków oraz lekki szum traw. Patrzysz się w niebo i widzisz jak leniwie i jednostajnie płyną na nim białe obłoki.

Wyobraź sobie, że leżysz na ciepłej piaszczystej plaży, dłońmi czujesz ciepły, suchy piasek, a na twarzy przyjemny ciepły powiew wiatru. Słyszysz łagodny, jednostajny szum fal które przypływają i odpływają w rytm Twojego oddechu. Oczy masz zamknięte i czujesz na nich ciepło słońca.

Możesz tez pozwolić myślom swobodnie przypływać i odpływać, jednak nie zatrzymuj się na żądnej z nich.

5. Nawet jeśli nie uśniesz i nie stracisz kontaktu z rzeczywistością, leż spokojnie cały czas przeznaczony na drzemkę.

6. Gdy zadzwoni budzik (Czasem może Ci się wydawać, że leżałeś tylko minutę, a czasem że upłynęło sporo czasu) wyłącz go i usiądź powoli (ale od razu) na łóżku. Jeżeli dasz sobie jeszcze „5 minut” z dużym prawdopodobieństwem uśniesz na dłużej.

Po kilku minutach siedzenia wstań i zacznij swoją nową, świeżą część dnia z pełną energią i czystym umysłem.

7. Po około 15 minutach od wstania zastanów się jak się czujesz i wypraktykuj swoją najodpowiedniejszą długość drzemki.

- Jeżeli czujesz się rześko, i masz świeży umysł oznacza to że Twoja drzemka była idealna

- Jeżeli czujesz się strasznie rozespany, i po około pół godziny od drzemki nadal ruszasz się jak mucha w smole, oznacza to, że Twój czas drzemki był za długi. Skróć następnym razem czas drzemki o około 5 minut.

- Jeżeli nie udało Ci się w ogóle zasnąć, lub nadal czujesz zmęczenie i mętlik w głowie, oznacza to że Twoja drzemka była za krótka. Wydłuż następnym razem czas drzemki o około 5 minut.

VN:F [1.9.1_1087]
Ocena: 5.0/5 (5 głosów)
Dwa dni w jednym, 5.0 out of 5 based on 5 ratings

Podobne artykuły:

Dodaj Komentarz

Theme Distributed by Rock Kitty and Wordpress Themes