Cześć! Ja jestem Gustaw, czytasz właśnie bloga, którego prowadzę. Znajdziesz na nim m.in. moje przemyślenia, doświadczenia, artykuły, recenzje oraz informacje dotyczące szeroko pojętego: rozwoju osobistego, coachingu, NLP, psychologii sukcesu, motywacji oraz inne ciekawe rzeczy przydatne dla Ciebie.

Jeżeli mnie znasz to zapewne znasz tylko jedną lub kilka wersji mnie, które uzależnione są od kontekstu (sytuacji) i czasu. Opinia o mnie jest Twoją opinią uzależnioną właśnie od tych sytuacji.
                       Jak myślisz ile jest takich wersji mnie...? Nieskończenie wiele - więc wybierz taką, która jest najlepsza dla Ciebie.                        Jeżeli takiej nie znasz, to rzucam Ci wyzwanie: "Poznaj mnie na tyle, aż znajdziesz wersję, która Ci się spodoba"
                       Więcej informacji o mnie znajdziesz klikając na linki O mnie, Doświadczenie

Czerwony Szlak – BLOG

"Wszystko zaczyna się od wizji i celu, reszta to przygoda i komentarz"

sprzedawajwsieciZawsze umieszczam opisy/recenzje książek, które przeczytałem osobiście i przeważnie są to książki, które polecam do przeczytania i opisuję co można w nich znaleźć.
Tą natomiast książkę nie polecam do przeczytania, a to też jest dobra informacja dla Ciebie jeżeli zastanawiasz się nad jej przeczytaniem/zakupem bo zaoszczędzisz czas i/lub swoje pieniądze.
To oczywiście tylko i wyłącznie moje zdanie, z którym możesz się nie zgodzić, przeczytać książkę i wyrobić swoje własne zdanie.

Niespełnione oczekiwania w stosunku co do tej książki rozbudził jej podtytuł “Wszystko, co musisz wiedzieć, aby założyć i prowadzić sklep internetowy Z ZYSKIEM”. Niestety treść książki nie ma z tym hasłem reklamowym nic wspólnego i przez ten podtytuł została przeze mnie oceniona.

Poniżej kilka argumenty na poparcie i uzasadnienia mojego opinii:


1. Spis treści i okładka są bardzo zachęcające (i tak naprawdę to dlatego skusiłem się na jej przeczytanie) brakuje mi w niej praktycznych wskazówek, popartych przykładami i dokładniejszego rozwinięcia opisywanych tematów. Dobrze rozwinięty spis treści zawierający lepszą treść czyniłby z książki naprawdę dobrą pozycję. Na rynku są lepsze pozycje opisujące zarówno prowadzenie sklepu jak i sprzedaż w Internecie (Marketing w Internecie to odrębna kwestia)

2. Książka liczy 195 stron, jest pisana dość dużą czcionką i dużymi odstępami między liniami. Po zmniejszeniu czcionki i odstępów treść książki zmieściłaby się na około 50 stronach jako skrypt. Oczywiście nie chodzi o ilość stron, ale jeśli w tego typu książkach opisy teoretyczne stanowią około 90% zawartości książki to jest to dla mnie nieprzydatne.

3. Rozdziały 8 „Zakładanie firmy” i 9 „Podstawy księgowości” to typowe książkowe teoretyczne regułki z odnośnikami do ustaw bez praktycznych wskazówek i porad typu „co, jak i kiedy” by zrobić to z głową i szybko, a przede wszystkim zgodnie z prawem.

4. W książce całkowicie pominięto kwestię współpracy z firmami wysyłkowymi/kurierskimi jak i logistycznego tego zorganizowania łącznie z opisem skąd i jak najlepiej pozyskiwać produkty do pakowania przesyłek. Brak również wg mnie np: opisu w stylu jeden dzień z życia sprzedawcy i opisu co jak najlepiej zorganizować, aby sklep działał sprawnie i bez pomyłek.

5. W rozdziale opisującym jaki sklep wybrać oprócz wzmianki o OsCommerce brak wymienionych najpopularniejszych darmowych sklepów internetowych takich jak PrestaShop, VirtualMart i innych z opisem ich zalet i wad, nie mówiąc już o komercyjnych rozwiązaniach.


Dodatkowo ze strony autora książki można pobrać darmowego ebooka o tytule „Jak założyć funkcjonalny sklep internetowy” który w 90% pokrywa się z płatną wersją książki. Tak więc zaoszczędzisz pieniądze czytając ten poradnik.
Książka do ściągnięcia TUTAJ

Moja ocena to 1 a nie 0 za dobrą okładkę i dobrze przemyślany spis treści, szkoda tylko, że poszczególne tematy nie zostały szerzej i przystępniej opisane z podaniem praktycznych porad, wskazówek i uwag.

Moja ocena: 1/5

VN:F [1.9.1_1087]
Ocena: 3.8/5 (6 głosów)
"Sprzedawaj w sieci!" Artur Samojluk, 3.8 out of 5 based on 6 ratings

Podobne artykuły:

  1. Andrzej Szalko Napisał/a,

    Książka według mnie ciekawa, fakt faktem autor mógłby się bardziej rozpisać. Jednak dla mnie jako amatora biznesu wykładania była bardzo dobra i poskutkowała w wielu kwestiach. Autor raczej wskazuje drogę jaką mamy dążyć do celu, a nie daje gotowe rozwiązania z schematu.

  2. Miras84 Napisał/a,

    Recenzent ma sporo racji co do jakości tekstu, ale czuć bezwzględnie praktyczne podejście i posiada sporo ciekawych patentów

  3. Agness Napisał/a,

    Do publikacji można mieć wiele uwag, ale jednak faktem jest, że autor to praktyk i pisze coś jak jest, bez zbędnych parafraz. Wiele mechanizmów gdzie szamani marketingu opisują jak jakieś czary mary tu zostało wyłożone prosto i zrozumiale. Ja zrozumialam i mi pomogło, pozdrowionka

Dodaj Komentarz

Theme Distributed by Rock Kitty and Wordpress Themes